Muzyka

Obserwują

środa, 23 stycznia 2013

Ellie Goulding

Ellie Goulding. Gwiazda muzyki alternatywnej, popu, dance i electropopu.
Szczerze uwielbiam jej słuchać. W wersji studyjnej oczywiście.
Ellie należy moim zdaniem do tych wokalistek które powinny trzymać się  playbacku.
Jej wykonania w wersji live niestety kompletnie do mnie nie przemawiają.
Brzmi jakby sprawiała sobie ból, krzywdę śpiewając.
Niezmiernie przykre ale prawdziwe.

 
LIGHTS: Chyba moja ulubiona piosenka w jej wykonaniu. Odniosła największy sukces w jej karierze. Zajmowała pierwsze miejsce na listach przebojów w wielu krajach europejskich. Trafia w me gusta. Co do klipu. Bardzo do mnie trafia. Hasło "lights" przedstawione jest tu w 150%. Teledysk jest bardzo efektowny, zwraca na siebie uwagę, trudno o nim zapomnieć.


 
ANYTHING COULD HAPPEN: Druga po Lights moja ulubiona piosenka Ellie. W tym przypadku wspomnę jeszcze o teledysku. Jest klasa! Wydawać by się mogło na pierwszy rzut oka że wielka fortuna poszła na jego realizację ale po kilku odtworzeniach można dojść do wniosku że małymi kosztami osiągnięto efekt bardzo drogiego teledysku. Za to brawa dla producenta.
 
  STARRY EYED: Istnieją dwie wersje teledysku. Ta umieszczona przeze mnie wyżej jest pierwszą jaka ujrzała światło dzienne i stworzona była do obrotu w UK. Kiedy odniosła spory sukces wytwórnia wspierająca Ellie wyłożyła środki na produkcję teledysku "z prawdziwego zdarzenia" by promować utwór w całej Europie i USA. "Starry Eyed" był pierwszym utworem Goulding z jakim miałem styczność i od razu przypadł mi do gustu. Już wtedy wiedziałem że moja przygoda z Ellie szybko się nie zakończy. Bardzo lubię jej muzykę.


YOUR SONG: Cover utworu Eltona Johna. Jeden z częściej coverowanych utworów przez artystów. Wykorzystany był przez zespół One Direction w talent-show X-Factor, czy kilka dobrych lat temu też w musicalu Moulin Rouge gdzie brawurowo wykonał ją Ewan McGregor. Ellie z "Twoją Piosenką" poradziła sobie jedynie przyzwoicie. Miło się jej słucha ale szału nie ma. Klip jest bardzo miły dla oka, sprawia wrażenie bardzo naturalnego.



By udowodnić tezę z początku tekstu że Ellie męczy śpiewaniem na żywo zachęcam do zapoznania się z tym nagraniem:

3 komentarze:

  1. A Co z piosenką pt: "Who'd want to find love" Ja poznalem Ellie dzięki tej piosence zanim stała się bardziej znana, tą piosenkę śpiewała również Lena :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wokal Ellie na żywo jest całkiem niezły, jak się na nią nie patrzy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wokal Ellie na żywo jest całkiem niezły, jak się na nią nie patrzy :D

    OdpowiedzUsuń